Tuesday, May 21, 2013

SPOT THE DIFFERENCE: Thanks God or Thank God???

Good morning, guys!!! Today I'm bringing up a question many students have, I experience this all the time during my classes or when I see people (whose 1st language is not English) writing on social medias and they are not so sure about the use of this so common expression... is it THANKS GOD or THANK GOD???
Bom dia, pessoal!!! Hoje estou trazendo uma dúvida à tona que muitos de meus alunos têm, eu vejo isso o tempo todo durante minhas aulas ou quando vejo as pessoas (cujo 1o. idioma não é o inglês) escrevendo nas mídias sociais e não têm muita certeza sobre o uso dessa expressão tão comum... é THANKS GOD ou THANK GOD???

If you chose THANK GOD, you're right!!!

Se você escolheu THANK GOD, você acertou!!! 



Let me explain to you the reason why we should say THANK GOD. This expression comes from a shortened version of another one, "Thanks be to God", in which you tell the others how thankful you are to God. Another reason is that it's a verb, so we say "(I/we) Thank God".
Graças a Deus sou mulher
Vou explicar para vocês o motivo pelo qual devemos dizer THANK GOD. Essa expressão vem de uma versão diminuída de uma outra expressão, "Thanks be to God", em que você diz aos outros como você está agradecido a Deus. Outra razão é que se trata de um verbo, então dizemos "(eu/nós) Agradeço/Agradecemos a Deus".
Graças a Deus é sexta-feira!

When it comes to the use of THANKS, we have to take into account the use in a prayer, for example, when you are talking directly to God, so you could say "Thanks, God".
Quando se trata do uso de THANKS, temos que levar em consideração o uso em uma oração, por exemplo, quando você está falando diretamente com Deus, assim você poderia dizer "Obrigado, Deus".


Clear, guys??? Hope so!!! Any other questions you have you can write to me and I can make it clear for you!!! =)

Ficou claro, pessoal??? Espero que sim!!! Qualquer outra dúvida que vocês tenham, podem escrever para mim que eu posso esclarecer para vocês!!! =)

No comments:

Post a Comment