Thursday, August 23, 2012

YUMMY!!!: Learn a recipe and practice English

I love cooking, and every time I have free time I try to make something special, or even when I'm cooking common dishes for lunch, I try to add a special flavor to it. 
Eu amo cozinhar, e toda vez que tenho tempo livre tento fazer algo especial, ou mesmo quando estou fazendo pratos comuns para o almoço, procuro dar um toque especial neles.

For example, this week I prepared a simple and quick pasta for lunch just for me, but I topped it with brie cheese and honey and voilà! I had the perfect combination which adds a completely different and special flavor!!!


Por exemplo, esta semana eu preparei uma massa simples e rápida no almoço só para mim, mas cobri a massa com queijo brie e mel e voilà! Eu consegui a combinação perfeita que um sabor completamente diferente e especial!!!


One website that I love checking everytime I need inspiration to cook is Allrecipes. Now they have the Brazilian version too!!! They show high-quality pictures and videos, step by step, on how to cook amazing meals!!! And best of all is that you end up practicing the language, especially vocabulary in a very dynamic way, because you're seeing the things they are mentioning while they prepare the dish. A great way to practice English!!!


Um site que eu adoro ver toda vez que preciso de inspiração para cozinhar é Allrecipes. Agora eles também têm a versão Brasileira!!! Eles mostram fotos e vídeos de alta qualidade, passo a passo, sobre como cozinhar refeições incríveis!!! E o melhor de tudo é que você acaba praticando o idioma, especialmente vocabulário de forma bem dinâmica, porque você está vendo as coisas que eles estão mencionando durante a preparação do prato. Um ótimo modo de praticar inglês!!!

In July I made one of their recipes. Shrimp Fettuccine Alfredo!!! It was very good and so easy to do. Take a look at the video:
Em julho fiz uma das receitas. Fettuccine ao Molho Branco e Camarões!!! Estava muito bom e foi muito fácil de fazer. Dê uma olhada no vídeo:

Liked the website??? Do you know any other to share with us???

Gostou do site??? Você conhece algum outro para compartilhar com a gente???

No comments:

Post a Comment